Linkbuilding in de toekomst toepassen
Backlinks zijn van invloed op de positie binnen de zoekresultaten. Google past regelmatig zijn algoritme aan. Dit geeft weer andere zoekresultaten weer. Met name advertenties verdrukken de organische zoekresultaten. Hierdoor wordt het steeds lastiger om seo toe te passen. Bij linkbuilding gaat het om de juiste websites te vinden. Hier wordt een link geplaatst naar de eigen website toe. Dit is niet het werk wat de online marketeer graag doet. Authority linkbuilding is het antwoord op deze vraag. Hiermee wordt de positie binnen Google versterkt. Toch kijkt Google voornamelijk naar de kwaliteit van content, en niet zozeer naar links die er naar verwijzen. Relevante en waardevolle content verschijnt hoger in de zoekresultaten. Dit bevestigt ook de nieuwste Google Penguin update. Mobielvriendelijke websites hebben een streepje voor. Google richt zich steeds meer op de mobiele markt.
Hoe belangrijk zijn backlinks nog?
Backlinks blijven ook in de toekomst belangrijk. Of deze dan meegenomen worden in de zoekresultaten, kan niemand nu nog zeggen. Wel zorgen backlinks voor een bepaalde autoriteit. Zo zorgt het voor naamsbekendheid en meer website bezoekers. Wanneer deze links op grote en autoritaire website staan, heeft dit zeker meerwaarde. Het inzetten van social media draagt hier positief aan bij. Van hieruit kan een linkprofiel verder worden uitgebouwd. Online aanwezig zijn vergroot de bekendheid van een website. Nog steeds staan grote websites met een hoge link autoriteit bovenaan. Dit zijn onder andere Zalando en Bol.com. Leer hiervan en pas dit toe.
Mobile search en de rol van seo
Websites die mobielvriendelijk zijn krijgen voorrang in de zoekresultaten. Steeds meer internetters maken gebruik van smartphones, terwijl het gebruik van tablets al enige tijd daalt. Google richt zich in de toekomst op Mobile search. Om niet achter te blijven is het belangrijk om mobile seo in te zetten. Hierbij zal het werk van desktop seo naar de achtergrond verschuiven. Wie niet meegaat in deze veranderingen, heeft het nakijken. Er zijn een aantal punten die belangrijk zijn bij mobile seo. Ten eerste is dit het optimaliseren voor de mobiele index. De basisprincipes van mobile seo zijn website snelheid, cookies, titels en beschrijvingen en indexatie. Fouten voor mobiele bereikbaarheid sluit je uit. Optimaliseren op andere zoekwoorden mag niet ontbreken. Mobiele gebruikers zoeken op een heel andere manier dan desktopgebruikers.
Gebruik van mobiel webdesign en apps
Google zelf kan de concurrentie met al die apps niet zo goed aan. Mobiele gebruikers zoeken informatie rechtstreeks via een app. Dit leidt ertoe dat de zoekmachine wordt overgeslagen. Een grote website of bedrijf doet er goed aan om zelf een app te ontwikkelen. Het mobiel webdesign moet op alle apparaten responsive zijn. Dit geldt ook voor de subdomeinen. Momenteel lopen de rankings op mobiel en desktop niet ver uit elkaar. Wanneer de mobile index van Google wordt gelanceerd, heeft dit zeker invloed op de zoekresultaten. Bepaalde zoekwoorden hebben geen vertoningen binnen de mobiele zoekresultaten. Optimaliseren op mobiel moet niet alleen op zoekmachines gericht zijn, maar met name op de eindgebruiker. Bekijk het vanuit het oogpunt van de websitebezoeker en biedt informatie aan waarnaar hij op zoek is. Bekijk in Google search console wat de gebruiksvriendelijkheid van mobiele pagina’s is. Pas aandachtspunten zo snel mogelijk aan.
Het optimaliseren van Google adwords
Sea is het adverteren op bepaalde zoekwoorden. Dit kan met behulp van Google adwords. De online marketeer houdt zich hier regelmatig mee bezig. Hoe kan het effectief worden ingezet? Eerst moet het doel worden bepaald. Dit kan een aankoop of aanvraag zijn, maar ook een nieuwsbriefinschrijving. De conversie die hieruit voorkomt heeft een bepaalde waarde. Om het doel te bereiken worden er kosten gemaakt. Dit wordt ook wel de kost per action genoemd.
Zoekwoordenonderzoek en advertentiegroep
Optimalisatie bestaat ten eerste uit zoekwoordenonderzoek. Van de zoekwoorden wordt daar niet veel bereikt. Een brede zoekwoordencombinatie draagt hier positief aan bij. Splits de ads-groepen op. Verkoop je tafels en merk je dat website bezoekers ook naar salontafels zoeken, maak dan een aparte advertentiegroep voor salontafels aan. Maak gebruik van de mogelijkheid om te adverteren op bepaalde dagen en uren. Het kan best dat de doelgroep op een zondagmiddag met heel andere dingen bezig is dan de website te bezoeken. Het loont dan om deze dagen ertussenuit te laten. Bij lokale of regionale producten of diensten is het handig om targeting op locatie in te zetten. Stel in hoeveel advertenties een persoon mag zien. Dit voorkomt irritatie. Als laatste, maak de website gereed voor mobiel gebruik.
Dami Marketing
Online marketing diensten
SEO-diensten
Linkbuilding uitbesteden
Zoekmachine optimalisatie
WordPress-diensten
Nieuwe webshop
Nieuwe website
WordPress-onderhoud
SEO
Dami Marketing
0642067798
info@damimarketing.nl
Online marketing diensten
SEO-diensten
Linkbuilding uitbesteden
Zoekmachine optimalisatie
WordPress-diensten
Nieuwe webshop
Nieuwe website
WordPress-onderhoud
SEO