De introductie van Mobile first indexing

Mobile

Bij de Mobile First indexing zullen mobiele websites opnieuw beoordeeld worden. Een goede gebruikservaring staat hierbij voorop. Een PVAwebsite heeft hierbij de voorkeur. Dit is een website met dezelfde mogelijkheden als een app heeft. Ook de ANP-website heeft een streepje voor. Dit zijn aangepaste HTML-varianten van websites. Content met veel tekst, afbeeldingen en video’s worden zeer snel geladen op een mobiel apparaat. Om straks ook nog goed in de zoekresultaten zichtbaar te zijn, moet de website worden aangepast. Hierbij ligt de focus op de laadtijd van pagina’s en een goede mobiele versie.

Content marketing en het aankoopproces

Binnen de marketing wordt voornamelijk gebruik gemaakt van een branding- en een performance budget. De eerste richt zich op merkbekendheid en de tweede op prestaties. Vaak worden deze budgetten niet effectief gebruikt. Content is een goed middel om de klant door het aankoopproces te sturen. De directe ‘koop nu’ boodschap komt niet aan bij de doelgroep. Hier zijn ze ongevoelig voor. Relevante content is hierbij het sleutelwoord. In de eerste fase richt het bedrijf zich op een groot bereik. Kom in beeld en maak de doelgroep bekend met het product of dienst. In de tweede fase, de denkfase, oriënteert de doelgroep zich. Het product of dienst wordt in overweging genomen. Richt je in de eerste fase op het geven van goede informatie. In de tweede fase geef je de klant een aantal redenen om het product of dienst af te nemen.

Content in de laatste twee fasen

De derde fase is belangrijk. Bezoekers die positief zijn over de informatie zijn bereid om over te gaan tot aankoop of het afnemen van een dienst. Een goede bereikbaarheid van de aanbieder speelt hierbij een rol, net als de inzet van social media. In de laatste fase wordt de focus gelegd op nazorg.Dit is bijvoorbeeld het liken van de bedrijfspagina, het achterlaten van een review en het inschrijven voor de nieuwsbrief. Dit leidt ertoe dat de klant later weer terugkeert. Experimenteer met content en digitale marketing.

Mogen wij jou een voorstel doen voor jouw zoekmachine optimalisatie? Betaalbaar en resultaatgericht?

Wil je Omzet behalen uit je online marketing?

Recente blog berichten