Google AdSense

AdSense

Het grootste advertentienetwerk op het internet is Google AdSense. De meeste of vele advertenties die u ziet staan op websites of blogs zijn afkomstig van Google, iedereen kan er eenvoudig mee aan de slag. Als je uw site aanmeld voor Google AdSense plaatst Google advertenties op de door jouw opgegeven website en telkens een bezoeker op die advertentie klikt verdien je er aan. (Pay-per-click).

Google AdSense heeft twee hele grote voordelen

−       Het werkt in principe op elke website (alleen geen gewelddadige of erotische content)

−       Het werkt contextueel. Dit betekend dat de advertenties die worden vertoont op de website geoptimaliseerd worden aan de inhoud van de website. Zo worden altijd advertenties getoond die relevant zijn met het onderwerp van je website. De kans is beduidend groter dat een bezoeker op een advertentie klikt met relevante reclame waardoor jij hierdoor meer verdiend. 

Wanneer je je hebt aangemeld bij Google AdSense hoef je niet zelf op zoek te gaan naar adverteerders of hoef je niet zelf facturen te maken voor de advertenties op je website. Je krijgt bij Google gewoon maandelijks je verdiensten uitbetaald van je advertenties. Dit bedrag wordt gewoonlijk uitgeschreven op het door jouw opgegeven bankrekeningnummer. 

Uiteraard is Google veel slimmer dan u en zal Google het dan ook meteen doorhebben als je zelf op je advertenties klikt om meer geld te verdienen. Uw account zal onherroepelijk geblokkeerd worden en geen enkele van de websites waarmee je was aangemeld op Google AdSense zal ooit nog Google AdSense advertenties vertonen.

Google Design guide

Google Design guide is een coöperatief platform voor en door designers die applicaties en websites ontwikkelen voor Google, Chrome, maar vooral voor Android. Op het platform kun je allerlei interessante dingen terugvinden zoals nieuwsartikelen, design handleidingen en een bibliotheek vol met informatie. 

Google en Adroid zijn zoals je misschien wel weet open source platformen. Iedereen wordt dan ook geleerd en aangemoedigd om zijn eigen ideeën op het platform te ontwikkelen en te realiseren. Ook Google en Android moedigen dit aan, omdat net dat hetgeen is die hun platformen groots maken. De Design guide stelt je dan ook in staat om dit te verwezenlijken. 

De nieuwste ontwikkeling in dit gebied heet bijvoorbeeld Material Design. Dit is een designtaal ontwikkeld door Google en aangekondigd op de

Google conferentie op 25 juni 2014. Material Design wordt gebruikt vanaf Android 5,0 “Lollipop”, een versie van het populaire Android-systeem. Google heeft ook ontwikkelaars voorzien van API’s zodat de designtaal kan worden gebruikt in applicaties.

Google profiteert van deze mogelijkheden om hun eigen Android gadgets zoals bijvoorbeeld de Google Glass te lanceren. Maar natuurlijk willen ze ook dat er leuke en vooral nuttige apps worden ontwikkeld. Deze apps zorgen er op hun beurt natuurlijk terug voor dat er meer verkochte producten  zijn. Een gadget die niet veel bruikbare software heeft zou niet zo gewild zijn door de grote massa.

Google Search Console: Ontdek uw kansen

Google Search Console is het vroegere Google Webmasters tools. Alsook is de nieuwe Search Console API gelanceerd, waardoor je nu ook toegang hebt tot de ranking data. 

  1. Ontdek de prestaties van uw (niet)- merk gerelateerde zoekwoorden.

Bekijk via welke zoekwoorden het organisch verkeer binnenkomt op de website. Uit deze gegevens kun je inschatten wat het potentieel van de website is. Komt bijvoorbeeld 90% binnen via merkgerelateerde zoekopdrachten, dan is er iets aan de hand met de website:

− Er is te weinig niet-merk gerelateerde content aanwezig. Dit kan bijvoorbeeld zijn: blogartikelen, nieuwsartikelen, handleidingen, etc…) of

− Content die niet-merkgerelateerd is is wel te vinden, maar de keywordfocus is niet optimaal. Dit is op te lossen door minder competitieve zoekwoorden uit te kiezen of meer longtail-zoekwoorden toe te voegen.

  • Ontdek de belangrijkste keywoordkansen

CTR Analyseren

Zoekopdrachten die merkgerelateerd zijn hebben doorgaans een hogere klikratio dan informatieve zoekopdrachten. Dit komt omdat mensen die een merkgerelateerde zoekopdracht doen op zoek zijn naar uw merk en dan ook effectief de informatie of dienst zoeken die jij hen te bieden hebt. 

Doormiddel van de Google Spreadsheet kun je de keywords filteren op traffic potentieel. Hiermee zie je de zoekopdrachten met de minste CTR. Voer deze zoekopdracht uit in Google Incognito modus om na te gaan wat precies het resultaat is van een dergelijke zoekopdracht. 

Ga na of de snippet van uw website goed aansluit op de zoekopdracht die je zonet uitvoerde. Zoniet kun je hier eenvoudig zelf wat aan veranderen. Ook kan het zijn dat de CTR wordt beïnvloed door externe factoren zoals betaalde advertenties, Google Shopping Ads, lokale resultaten, …

CTR Verhogen

Om de CTR op de pagina te vergroten kun je gebruik maken van de volgende methode’s:

        −       Schrijf een relevante en aantrekkelijke page title. Schrijf een zin die de aandacht trekt en verwerk hierin het focus keyword.

        −       Verwerk het focus keyword ook creatief in de meta discription

        −       Gebruik structured data om nog meer op te vallen. Denk bijvoorbeeld aan ratings

Plan een Advies sessie met een van onze Specialisten

Recente blog berichten