Haal alles uit het marketing budget

haal alles uit het marketing budget

Het is niet makkelijk om het marketing budget te bepalen. Toch blijft marketing de drijfveer van omzetontwikkeling. Gemiddeld geven bedrijven ongeveer 10% van hun omzet uit aan marketing. Het is belangrijk om dit budget goed in te zetten. Direct Mail is de beste manier om klanten en relaties te benaderen. Een bobbel in de envelop zorgt voor nieuwsgierigheid. Met een gift zijn klanten sneller geneigd om trouw te blijven aan het merk of het bedrijf. Het team blijk van waardering geven zorgt voor meer motivatie bij de werknemers. Dit heeft direct effect op de prestaties. Is de klant moeilijk over de streep te trekken? Het geven van kortingen geven je dienst of product een deuk. Een cadeautje voor de klant kan juist positief werken.

Online adverteren op een positieve manier

De consument wordt er steeds handiger in om reclame te vermijden. Met Google adwords is het mogelijk om de doelgroep gericht te vinden. Klanten, of ze nu eenmalig of vaker de website bezoeken, worden verblijd met een presentje. Dit zorgt voor een hogere conversie. Als laatste gelden relatiegeschenken. Met name in de maand december kan een bedrijf een blijk van waardering tonen. Laten merken hoe groot de invloed van de klant of relatie het afgelopen jaar was. Dit zorgt dat hij zich belangrijk en gewaardeerd voelt.

Google shopping voor affiliates

Google shopping laat advertenties met productvermeldingen binnen de zoekresultaten zien. Hierdoor kan de consument de producten vergelijken en een aankoop doen in de desbetreffende webshop. Nieuw wordt Google shopping voor affiliates. Hoe dit er precies uit gaat zien, is op het moment van schrijven nog niet duidelijk. Zo zou het mogelijk kunnen zijn dat affiliaties een eigen data feed maken en inladen via de Google Merchant Center affilate account. De vraag is echter of adverteerders hier wel geld in willen stoppen. Een andere optie is de shop de look. Deze test loopt momenteel in de Verenigde Staten. Hier worden foto’s van content publishers en bloggers getoond. Hierbij staan shopping advertenties van producten die op de foto getoond worden.

Concurrentie voor de topposities verhogen

Google werkt er hard aan om Google shopping voor affiliates te introduceren. Dit kan de concurrentie voor de topposities aardig verhogen. Dit betekent een stijging van de CPC en meer inkomen voor de publischer. Welke vorm het wordt, zal snel duidelijk zijn. Wanneer de resultaten van de tests binnen zijn, zal Google deze nieuwe manier van adverteren wereldwijd introduceren. Voor online winkeliers een spannende periode. Google shopping zorgt nu eenmaal voor een hogere conversie en omzet. Ondernemers zullen gaan concurreren om samen te werken met de beste content publishers. We doen het dus ook een beetje voor de eer.

Plan een Advies sessie met een van onze Specialisten

Recente blog berichten