Software om marketing te automatiseren: 5 toepassingen onder de loep

Steeds meer internet marketeers houden zich bezig met het ontwikkelen en uitvoeren van een marketing strategie voor hun onderneming of de onderneming waarvoor ze in dienst zijn. Software kan u helpen om het proces in te richten, te ondersteunen en te analyseren: marketingautomation software. In dit artikel gaan we kijken waar marketing software je kan ondersteunen.
- Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie is één van de voornaamste prioriteiten van een online marketeer. Zo is het handig om te ontdekken welke keywords goed scoren bij jouw website en bij concurrerende websites. Zo kun je ook ontdekken bij welke keywords nog kansen liggen om een betere ranking te behalen. Een goede marketing software brengt u in de mogelijkheid om de vindbaarheid van je website te verbeteren door hier een beeld in te scheppen.
- Social Media Management
Sociale media kanalen zijn een belangrijk onderdeel van je inbound marketing strategie. Goede marketingautomation software stelt de participatie van de sociale media op een gestructureerde manier voor. De analyse van de resultaten stelt je in staat om bijvoorbeeld betere tijdstippen te ontdekken om te communiceren met je volgers.
Cruciaal in een goede website is een overzichtelijke landingspagina. Marketing-software biedt u de mogelijkheid om je conversieratio’s te vergelijken met de varianten van call-to-action buttons. Door met deze statistieken te spelen en diverse mogelijkheden uit te testen kunt u voor u zelf ontdekken welke manier het best werkt voor uw website. Stel een schema op met de verschillende mogelijkheden; gebruik daarna elke mogelijkheid voor een periode van 3 opeenvolgende dagen. Noteer de coversieratio’s van deze periode en kijk wat uw uitkomst is. U zult zelf verstelt staan van het resultaat dat u kan bekomen.
- Checkout monitoring
In een ideale marketing-software kun je je klanten opvolgen en kijken hoe ze zich gedragen gedurende de checkout. Waar haken mensen af, welke vragen hebben ze tijdens dit proces? Zijn er onduidelijkheden? Dit zijn allemaal mogelijkheden om uw website beter te optimaliseren.
- Closed loop analytics
Door de marketingsoftware te combineren met de financiële cijfers van uw website is het mogelijk om na te gaan via welk kanaal of op welke manier het meeste winst wordt gemaakt. Zodoende kan u zich focussen op deze manier van werken. U kunt nadenken over hoe u deze beter kunt optimaliseren of vereenvoudigen. U kunt bijvoorbeeld het aantal bezoekers via dit kanaal proberen te vergroten.
Unieke bezoekers
Wanneer je wilt te weten komen wat bezoekers doen op je website, meet je webstatistieken. In deze statistieken wilt u natuurlijk een onderscheid als bijvoorbeeld één persoon je website tien keer heeft bezocht of als tien verschillende bezoekers je website één keer hebben bezocht.
De makkelijkste manier om hier zeker van te zijn is om uw bezoekers een account aan te laten maken op de website en in te loggen telkens ze de website bezoeken. Nou ja, het gemakkelijkst om een duidelijke statistiek te hebben, maar niet voor de gebruiker. Maar hoe weet je nu wat er gebeurt op je website als uw bezoekers geen account hebben?
Om dit te meten heb je de volgende methodes:
− Je telt de bezoekers aan het aantal verschillende (unieke) IP-adressen die jouw website hebben bezocht. Hier mis je wel de klanten die uw website vanaf twee verschillende IP-adressen hebben bezocht, bijvoorbeeld van op het werk en van thuis uit.
− Je kunt bezoekers tellen door een cookie te plaatsen die de bezoekers telt. Weliswaar heb je hier ook een probleem en dat is dat personen vanaf verschillende apparaten uw website kunnen bezoeken waardoor u zal denken dat dit verschillende personen zijn.
− Combinatie van IP-adres en cookies. Je ziet dan wel dat op 1 adres verschillende apparaten gebruikt worden (wat ook nuttig is), maar het brengt je wel niet verder met het aantal unieke bezoekers.
Google Analytics is wellicht de gemakkelijkste tool om de statistieken van uw website bij te houden. Analytics groepeert de leden van een gezin binnen 1 gebruiker. Zo herkent Analytics sessies van 1 gebruiker op verschillende apparaten. Maar wanneer je unieke bezoekers volledig correct wilt meten is het dus onmogelijk.
Mogen wij jou een voorstel doen voor jouw zoekmachine optimalisatie? Betaalbaar en resultaatgericht?
Wil je Omzet behalen uit je online marketing?

Dami Marketing
Online marketing diensten
SEO-diensten
Linkbuilding uitbesteden
Zoekmachine optimalisatie
WordPress-diensten
Nieuwe webshop
Nieuwe website
WordPress-onderhoud
SEO

Dami Marketing
0642067798
info@damimarketing.nl
Online marketing diensten
SEO-diensten
Linkbuilding uitbesteden
Zoekmachine optimalisatie
WordPress-diensten
Nieuwe webshop
Nieuwe website
WordPress-onderhoud
SEO