Wat gaan uw klanten in 2020 beleven?

customer

In tijden van vandaag is klantbeleving iets die hoog op je prioriteitenlijstje moet staan. Innoveren is nou eenmaal noodzakelijk om te groeien of te overleven. Manieren en gebruiken waarop we dingen nu doen zullen tegen 2020 waarschijnlijk flink geëvolueerd zijn. 

Robots nemen de wereld over

In 2020 zijn digitale assistenten overal aanwezig. Ze helpen je overal geautomatiseerd op het web om een goede keuze te maken, maar ook in de fysieke winkels zullen ze steeds meer verschijnen om je advies te geven bij uw aankopen. Klantenservice kan tegen die tijd ook al flink wat meer geautomatiseerd worden. Toch missen robots iets wat enkel mensen kunnen hebben; en dit is emotie. Een robot kan bijvoorbeeld zeggen dat deze broek een goede koop is, maar alleen een medemens kan de klant vertellen dat deze broek ook echt bij deze persoon staat.

Sensoren, beacons en touch screens

In een nieuwe high-tech wereld krijgt shoppen een totaal nieuwe dimensie. U ontvangt bijvoorbeeld al de promoties van de dit moment meteen op uw smartphone als u langs de winkel loopt. In de kleedkamer verteld een touchscreen jouw meteen welke shirt bij een broek past en via augmented reality krijg je meteen te zien hoe deze je zou staan.  Tevens kunnen sensoren het gedrag van uw klanten registreren. Zo weten we in 2020 een schat aan data te gebruiken waar we momenteel geen zicht in hebben. Zo kunnen kledingstukken voorzien worden van sensoren die aan uw smartphone signalen kunnen geven over de staat van uw kledij, het aantal keer gewassen, wanneer schoenen aan vervanging toe zijn en tal van andere hoog-technologische snufjes. 

Smartphone blijft het meest belangrijkste communicatiemiddel

Smartphones hebben grote opportuniteiten, dat is tot nu toe gebleken en zal in de toekomst alleen maar groter worden. Op het gebied van marketing biedt de smartphone de ideale kansen. Zo is de klant op elk moment te bereiken, en kost het zeer weinig om in contact te blijven met de klant. Je kan in de winkel zelf meteen contact hebben met de smartphone van de klant om hem wegwijs te maken in uw artikelen. Artikel uitverkocht, stel hem meteen een alternatief voor via de smartphone.

Co-creatie

Co-creatie wordt steeds populairder. De klant laten meedenken over ontwerpen en laten meebeslissen in het productieproces blijkt zeer interessant. Dit omdat de klant dan precies kan aangeven wat hij wil en zo maakt u een succesvol product dat mensen echt ook willen. Een klein voorbeeld is bijvoorbeeld de afbeelding op een melkbus. U kunt deze afbeelding zelf kiezen, of u kunt aan 1000den mensen vragen welke afbeelding het best gepast is. Als de samenleving een afbeelding kiest, maak je gebruik van een afbeelding die zeker en vast in de smaak valt bij uw consumenten.

Closer dan ooit

Merken worden steeds persoonlijker. Zo leren ze veel meer van mensen dan ze tot nu toe wisten. Dit kan enkel de klant relatie ten goede komen. Door dicht bij de klant te staan, en te luisteren naar de klant, biedt u ze een ultieme klantervaring. 

Mogen wij jou een voorstel doen voor jouw zoekmachine optimalisatie? Betaalbaar en resultaatgericht?

Wil je Omzet behalen uit je online marketing?

Recente blog berichten