Het hele bedrijf moet seo zijn

HeleBedrijfSeo

Bij seo denken we vaak alleen aan teksten. Eigenlijk moet het hele bedrijf uit seo bestaan. De meeste bedrijven werken volgens het klassieke principe. Een product of dienst wordt ontwikkeld, en daarna pas aan de man gebracht. Veel marketeers richten zich voornamelijk op het zenden van informatie. Dit kan ook omgedraaid worden, vaak met een verrassend effect. Bekijk waar de mensen naar op zoek zijn of wat hen bezighoudt. Hier geef je vervolgens het antwoord op. Richt je op de zoektermen van de internetgebruiker, vermijd hierbij eigen bedrijfsvaktermen. Dit zijn de zoektermen waar de prospectus nooit op zal zoeken. Maak eventueel gebruik van Google adwords. Zo krijg je inzichtelijk hoe de mens gebruik maakt van zoekmachines.

Analyseer het zoekgedrag

Google Analytics is een goede tool om zoekgedrag te meten. Hierbij kan bekeken worden welke pagina’s het meest bezocht worden. In mindere mate zijn de zoekwoorden terug te vinden. Dat laatste heeft vooral te maken met de privacy die Google aan haar gebruikers biedt. Ken je de behoefte van de klant? Spring hier dan op in. Geef het antwoord op zijn vraag en zorg dat je website goed vindbaar is voor zoekmachines. Wanneer jouw aanbod aansluit op de behoeften vane de potentiele klant, wordt het bedrijf succesvol.

Misvattingen over seo

De online marketeer steekt veel tijd en energie in seo. Er is de laatste jaren veel veranderd op dit gebied. Dit heeft geleid tot een aantal misvattingen. Een grote misvatting is het artikel door laten plaatsen op autoritaire sites. Dit zorgt voor dubbele content. Door het toevoegen van een canonical element is het voor zoekmachines duidelijk dat jouw artikel het originele is. Google adwords leidt niet tot verbetering van seo, hoewel dit vaak wordt gedacht. Andersom is wel waar: aandacht besteden aan seo heeft invloed op de kosten voor adwords. Nog een misvatting: meta-omschrijvingen hebben geen invloed op de positie binnen zoekresultaten, terwijl vaak gedacht wordt van wel. Een goede Meta omschrijving kan er wel voor zorgen dat de zoeker naar de website door klikt.

Wat is goede seo?

Vaak wordt gezegd dat je geen links moet kopen. Dit kan tot strafpunten leiden. Het valt nu eenmaal onder het manipuleren van de zoekresultaten. Toch kan het handig zijn om links te kopen. Gebruik hiervoor het nofollow element. Vaak wordt gewerkt aan een lage bounce rate. Dit heeft echter geen invloed op de positie in de zoekresultaten. Dubbele content op de website is toegestaan wanneer het gaat om kleine stukjes tekst. Kopieer geen hele webpagina. Vaak wordt gedacht dat meer links leiden tot betere zoekresultaten. Het gaat hier niet om de hoeveelheid maar om de kwaliteit van de links.

Klassieke seo toepassen

Er wordt steeds vaker geroepen dat contentmarketing het oude seo vervangt. Marketeers vragen zich af of seo dood is. Toch blijft optimalisatie voor zoekmachines belangrijk. Dit bestaat uit onzichtbare informatie doorgeven waaronder metatags en een sitemap. De metatag keywords worden niet gebruikt in het zoekalgoritme van Google. Zet hier informatie in die de zoeker overhaalt om door te klikken naar de website. De titeltag weegt wel mee in de ranking. Deze is zichtbaar in de zoekresultaten. Gebruik hier ongeveer 55 tekens voor. Een sitemap verbetert het crawlen van de website. Dit is vooral handig bij grote sites. Een sitemap is via Google search console toe te voegen.

Graph tags en Twitter cards

Zowel Facebook, Twitter, Google Plus als LinkedIn lezen open graph tags uit. Met open graph wordt de connectie tussen website en social media gelegd. Door gebruik te maken van de open graph houd je controle over de gedeelde content. Je bepaalt zelf hoe deze eruit ziet. Met Twitter cards wordt content bereikt, dit leidt tot een verhoogde conversie.De Twitter card voeg je toe aan de website. Zowel de tekst als de naam van de website evenals de eerste paar regels worden op Twitter getoond. Andere belangrijke seo technieken zijn een optimale afbeeldingsgrootte en gebruikmaken van het alt attribuut.

Plan een Advies sessie met een van onze Specialisten

Recente blog berichten