Seo en Sea werken samen

SeoSea2

Seo of search engine optimization wordt veel toegepast door de online marketeer. Sea of search engine ddvertising is een heel ander gebied. Veel bureaus scheiden deze twee dan ook van elkaar. Toch moet bedacht worden dat seo en sea veel raakvlakken met elkaar hebben. Deze werken niet naast maar met elkaar. Dan wordt het grootste effect bereikt op het gebied van zoekwoordenonderzoek. Bovendien kunnen er op de lange termijn hoge kosten mee bespaard worden. Laat seo en sea daarom samenwerken, ook op verschillende afdelingen van het bedrijf.

Hoe sea de seo kan aanvullen

Bij zoekmachine optimalisatie is zoekwoordenonderzoek onmisbaar. Vaak blijken de zoekvolumes niet volledig te zijn. Door het inzetten van een sea advertentiecampagne is direct inzichtelijk wat het aantal vertoningen per zoekwoord is. Deze campagne kan tijdelijk lopen. Ook kan hiermee de conversie berekend worden. Vaak blijkt bij sea dat de belangrijkste zoekwoorden hoge klikprijzen kennen. Dit maakt een reclamecampagne niet rendabel. Toch kunnen deze zoekwoorden gebruikt worden binnen de zoekmachine optimalisatie. Door goed te ranken op deze termen krijgt een website gratis bezoekers. Ook met betrekking tot longtail zoekwoorden is het inzetten van een sea campagne eenvoudiger. Met seo is het veel lastiger om de juiste zoekwoorden combinaties te vinden. De resultaten vanuit de seo campagne kunnen geïntrigeerd worden binnen de seo omgeving. Het verrichten van deze inspanning weegt niet op tegen de hogere kosten van een reclamecampagne.

Seo en sea treden in het huwelijk

Nog te vaak worden seo en sea als twee aparte tools gezien. Binnen de grote marketingbureaus zijn hier zelfs aparte afdelingen voor. Een goed evenwicht tussen deze twee is uitermate belangrijk. Een samenwerking tussen deze vormt de basis. Seo staat voor search engine optimization oftewel zoekmachine optimalisatie. Sea staat voor search engine Advertising en richt zich op adverteren via een aantal zoekwoorden. Zoekwoordenonderzoek is bij beiden dan ook belangrijk. Zoektermen die tot conversie leiden moeten goed scoren binnen de zoekresultaten. Deze koop je in met sea. Andersom werkt het ook: door het inzetten van een sea campagne kunnen de belangrijkste zoektermen achterhaald worden. Deze resultaten pas je toe in seo.

Adverteren met de eigen merknaam

Met seo zorg je voor een betere vindbaarheid in zoekmachines. Waarom zou je dan nog geld uitgeven aan adverteren voor naamsbekendheid? Op dit gebied kunnen seo en sea elkaar versterken. Bezoekers via seo nemen af bij het inzetten van een reclamecampagne, maar het totaal aantal bezoekers zal juist groter zijn. Met het inzetten van een sea campagne ben je de concurrent voor. Dit is vooral belangrijk wanneer de concurrent hoge rankt bij een zoekopdracht op de merknaam. Bovendien kan er direct invloed uitgeoefend worden op de adwords campagne. Seo kan de kwaliteitsscore van een website omhoog halen. Dit leidt weer tot lagere klikkosten. Met dynamic search ads geef je zelf aan welke pagina’s van de website meegenomen worden in de campagne. Maak een zoekterm analyse vanuit adwords en gebruik dit voor seo.

Plan een Advies sessie met een van onze Specialisten

Recente blog berichten