SERP (Search engine result page)
Met de SERP wordt in feite de zoekresultatenpagina bedoelt in een zoekmachine. Dit is de hoofdpagina waarop alle resultaten te zien zijn. Bij verschillende zoekmachines zijn deze pagina echter hetzelfde opgedeeld. Tevens kun je in een zoekmachine allerlei persoonlijke voorkeuren doorgeven aan de zoekresultaten, zo kun jij bijvoorbeeld enkel tussen afbeeldingen zoeken.
De zoekresultaten worden altijd op dezelfde manier getoond aan de bezoeker. Eerst en vooral krijgt men de betaalde zoekresultaten te zien bovenaan op het scherm. Dit zijn in principe advertenties, die daar geplaatst worden in de vorm van zoekresultaten. Deze advertenties zijn meestal wel relevant met de zoekopdracht die jij uitvoerde. Dit mag natuurlijk niet gebeuren zonder dit aan te geven, maar dit gebeurt logisch, zo onopvallend mogelijk. Advertenties die men terug kan vinden in de zoekmachines worden SEA (Search Engine Advertising) genoemd. Ze worden via een soort van veilingsysteem aan de hoogste bieder verkocht.
Na deze betaalde advertenties, krijgt de gebruiker een lijst van organisch gevonden resultaten te zien. Elke zoekmachine doet uiterst zijn best om hier de meest geschikte webpagina’s te vertonen. Dit is namelijk omdat de gebruiker een zoekmachine wil die vindt waar de persoon naar op zoek is. Zo blijven gebruikers terugkomen naar de zoekmachine. Als internet marketeer kun jij de resultaten in de zoekmachines beïnvloeden door actief aan de slag te gaan met SEO op uw website. Hoe beter een zoekmachine zoals Google, Bing of Yahoo! weet wat er op de desbetreffende website te vinden is, hoe hoger uw website in de zoekresultaten zal voorkomen.
Dit geldt dan bijvoorbeeld ook voor de meta data die jij aan uw content op uw website koppelt, zoals aan bijvoorbeeld de afbeeldingen. Wanneer een gebruiker van een zoekmachine op afbeeldingen zoekt krijgt hij natuurlijk ook ‘in meest geschikte’ volgorde de resultaten voorgeschoteld. Wanneer jij bijvoorbeeld auto’s verkoopt kan dit een aantrekkelijke manier zijn om terug gevonden te worden.
SMART Doelen
Het SMART-principe werd in de jaren 1990 geïntroduceerd en het is een eenvoudige manier voor het opstellen en controleren van doelstellingen binnen uw onderneming. Er zijn reeds verschillende varianten op dit principe, maar de letters staan altijd voor:
Specifiek
Hiermee wordt bedoeld dat je je doel altijd zo concreet mogelijk dient de beschrijven. Geef jezelf een antwoord op de vragen Wie, Wat, Waar, Waarom en test of het doel van uw project anders kan worden opgevat zoals jij het bedoelt. Indien dit ja is, dan is het niet helder genoeg.
Meetbaar
Wanneer weet je of je je doel hebt bereikt? Hoe kun je dit gaan meten? Een specifiek en meetbaar doel kan bijvoorbeeld zijn om binnen een periode van 6 maand 10,000 abonnees te hebben op uw nieuwsbrief.
Acceptabel
Of in sommige gevallen Ambitieus. Is uw doel wel acceptabel voor de mensen en bijvoorbeeld de wet? Wordt de regering er niet minder blij van? Kan jij of uw familie erdoor in gevaar komen? Indien één van deze vragen niet juist kan beantwoord worden moet je misschien toch nog eens goed nadenken over uw idee.
Realistisch
Of in sommige gevallen Relevant. Is uw doel wel haalbaar? Een doel moet in staat zijn om u uit te dagen, maar mag niet onrealistisch of te ver liggen, zodat u gaat opgeven. Hoe moet zeker en vooral leuk blijven.
Is uw doel wel relevant. Is het bijvoorbeeld relevant om naast het verkopen van graafmachines, de verkoop van theeservies erbij te nemen. Wellicht niet en zeker niet binnen dezelfde constructie.
Tijdgebonden
Maak het jezelf gemakkelijk en prik een duidelijke datum voor uw project of doel.
Wanneer je je doelen SMART formuleert, wordt het een stuk eenvoudiger om deze effectief te halen. Door deze manier van werken zijn uw doelen namelijk enorm concreet en de kans dat ze daarmee gerealiseerd zullen worden is een stuk groter dan wanneer je je doelen vaag voor je uitstelt.

Dami Marketing
Online marketing diensten
SEO-diensten
Linkbuilding uitbesteden
Zoekmachine optimalisatie
WordPress-diensten
Nieuwe webshop
Nieuwe website
WordPress-onderhoud
SEO

Dami Marketing
0642067798
info@damimarketing.nl
Online marketing diensten
SEO-diensten
Linkbuilding uitbesteden
Zoekmachine optimalisatie
WordPress-diensten
Nieuwe webshop
Nieuwe website
WordPress-onderhoud
SEO