CustomerCentricAdvertising

De ondernemer roept dat hij naar zijn klant luistert en hier onderzoek naar doet. Vervolgens wordt er een boodschap naar buiten gebracht die voor de totale doelgroep bedoeld is. Dit is niet de marketing die tot betere prestaties gaat leiden. Marketing wordt nog te vaak op bereik aangestuurd. Door data met betrekking tot microconversies te meten, kan er beter ingespeeld worden op de behoefte van de klant. Hierbij moeten bekeken worden hoeveel waarde een impressie heeft. Bij campagnes is oriëntatie belangrijk. Voor midfunnel campagnes gelden ook schaal en spreiding. Het automatiseren van pay-per click campagnes scheelt tijd, waardoor dit besteed kan worden aan strategie.

Content marketing succesvol inzetten

Organisch verkeer kan groeien door de juiste middelen in te zetten. Een nieuwe strategie is het inzetten van betaalde middelen, maar wel pas ná het eerste websitebezoek. Dit is bedoeld om leads te genereren, en uiterst effectief gebleken. Content marketing zorgt voor nieuwe bezoekers, waardoor betaalde media minder hoeft worden ingezet. Dit is echter wel een doel voor de lange termijn. Het is belangrijk om profielen van klanten te beschermen. Malvertising is een groeiend probleem. Ad- netwerken hebben hier nog geen oplossing voor. De bescherming van privacy moet altijd voorop staan.

Content op elkaar aan laten sluiten

Het wordt steeds belangrijker om de juiste content op websites te plaatsen. Google hecht hier veel waarde aan. Als gevolg hiervan wordt zoveel mogelijk content klakkeloos verspreid over de website. Dit schiet echter zijn doel voorbij. Het merkbeeld vertroebelt en er wordt niet geluisterd naar wat de doelgroep wil. Met de juiste contentplanning kan de website zich weer richten op de eindgebruiker en de doelgroep. We onderscheiden drie typen content. Hygiëne content is altijd relevant. Deze richt zich op de doelgroep zelf. Hub content spits zich toe op de interessegebieden van de doelgroep. Hierbij wordt iets afgeweken van het daadwerkelijk onderwerp. Hero content heeft een grote impact en zorgt voor een flinke piek in aandacht.

Alle content samen laten werken

Door te beginnen met hygiëne content is duidelijk wat het doel van een website is. Hero content kan tijdelijk voor een flink aantal bezoekers zorgen. Deze komen echter alleen terug wanneer de content hen ook aanspreekt. Dit kan door middel van de hygiëne content, maar ook om voldoende hub content aan te bieden. Te vaak wordt de focus gelegd op slechts één type content, waarvan hero content nu heel populair is. Jammer, want deze drie samen zorgen juist voor het hoogst aantal bezoekers.