Data inzetten om de doelgroep te bereiken

Het overgrote deel van bedrijven kan verdwijnen zonder dat ze gemist worden. Het is voor ondernemers daarom belangrijk om continu onder de aandacht te blijven. Reclamecampagnes werken vaak niet effectief genoeg. Gebruik maken van data kan zorgen voor een beter bereik binnen de doelgroep. Onderzoek bijvoorbeeld waar de doelgroep zich mee bezighoudt. Spring hierop in door iets extra’s toe te voegen aan het product of de dienst. Mobile First blijft nog steeds interessant. Toch moet rekening worden gehouden met nieuwe technische ontwikkelingen. Toekomstige trends zijn Mixed Reality Internet of Things. Google spraakopdrachten zullen over een paar jaar de handmatige zoekopdrachten helemaal vervangen.

Werp een nieuw licht op oude producten

bestaand product kan de verkopen weer een boost geven. Kijk daarom altijd eerst kritisch naar oude producten of diensten. Overtuig de leidinggevende hier van. Deze staat vaak open voor veranderingen en experimenten. Durf te shippen. Oftewel, lanceer een product of dienst zelfs wanneer het nog niet perfect is. Dankzij feedback kan dit verder ontwikkeld worden. Alleen zo kom je tot een perfect product en weet je de markt te veroveren.

Content om van te leren

Prachtige content is onmisbaar voor websites. Helaas kijken veel ondernemers alleen maar naar de resultaten. Content wordt als eenrichtingsverkeer gebruikt. Belangrijker is om te luisteren naar content en hier van te leren. Zo kan er in gespeeld worden op wat de consument echt zoekt. Voor marketeers is het vaak moeilijk om de juiste vragen te laten stellen. Het beste is om dit in de praktijk te gaan leren. Dit kan door e-mails. Ook een website voorzien van dynamische content of variaties aanbrengen helpt. Analyses maken van wat het probleem van de lead is, zorgt voor een specifieke oplossing. Biedt een oplossing voor het probleem aan Elke lead heeft een probleem. Logisch eigenlijk, anders komt hij niet op de website terecht. Kijk hoe de individuele persoon op content reageert. Wat wordt gelezen, hoe lang en waar klikt hij naar door? Experimenteer en bekijk welke contactmomenten met de lead leiden tot een opportunity. Zo weet je welke content marketing waardevol is. Veel bedrijven hebben hun CRM niet op orde. Dit is klantgericht werken en denken. Breng gekwalificeerde leads in het CRM-systeem. Hiermee kan sales de kans van scoren vergroten. Dit werkt zeker naar een hogere omzet toe.