Bestemmingspagina

bestemmingspagina

De bestemmingspagina is de eerste pagina die de bezoeker te zien krijgt wanneer deze de website bezoekt. Dit is in de meeste gevallen de homepagina, maar een deel van de bezoekers komt ook je website binnen via een dieper gelegen pagina. Een bezoeker kan bijvoorbeeld door middel van de zoekresultatenpagina, een advertentie of een link op een andere website op uw website terecht komen. Een productpagina kan bijvoorbeeld ook een populaire bestemmingspagina zijn..

Het is belangrijk dan de bestemmingspagina, als dit niet de homepage is, ook voldoende geoptimaliseerd is om je bezoeker vast te houden op de website en te verleiden tot de conversie die jij beoogt. In de handige tool Google Analytics kun jij het functioneren van de bestemmingspagina’s achterhalen met het bestemmingspagina rapport. Je kunt deze informatie vinden in je account bij gedrag ; site-inhoud ; bestemmingspagina’s.

In de tabel die je op deze manier opvraagt worden de tien belangrijkste bestemmingspagina’s getoond. Aan de hand van de bounce rate en de gemiddelde bezoekduur kun je nagaan welke pagina’s verder de nodige optimalisatie kunnen gebruiken. Dit kan komen omdat er te weinig op de pagina staat, of juist te veel. 

Probeer op deze pagina’s verschillende mogelijkheden uit en kijk welke de beste werkt om de bounce rate zo laag mogelijk te krijgen en de gemiddelde bezoekduur zo lang mogelijk. Een SEO-specialist kan je hierbij eventueel helpen.

Plan een Advies sessie met een van onze Specialisten

Recente blog berichten