Heading tags

HeadingTag1

Op een webpagina kun je in de HTML structuren en laagjes aanbrengen in de teksten en content. Je kunt dit bijvoorbeeld vergelijken met een boek, je hebt dan hoofdstukken, paragrafen en alinea’s. Zo werkt het ook met uw webpagina’s.

H1-tag

De titel van de pagina komt terug in de H1-tag in HTML. Deze mag men niet verwarren met de title tag. De info in deze titel wordt zowel door de zoekmachine als uw bezoeker gezien en beschouwd de zoekmachine als belangrijke informatie. Daar moet dan ook precies staan wat jij op de pagina aan te bieden hebt. 

Tussenkopjes of H2-tag

H2-tags zijn de titels van de tussenkopjes. Een tekst op een website wordt meteen vel leesbaarders als men de tekst opbreekt in alinea’s van 3-6 regels. Om de tekst leesbaarder te maken voor uw bezoekers en beter scanbaar voor de zoekmachine kun je elke alinea voorzien van een tussenkopje. Dit tussenkopje is de H2-tag in HTML. In deze tekst wordt dit ook gebruikt zoals je kan waarnemen.

Extra laagjes met H3-tags

Als je nog een extra laagje wilt maken tussen de alinea’s of bijvoorbeeld bij meerdere kolommen. Dan kun je het best de H3-tags hiervoor gebruiken. Je kunt zoveel laagjes aanmaken zoals je wilt, maar verlies het gebruiksgemak van de gebruiker niet uit het oog. 

Heading tags en SEO

Op een gewichtige manier wordt voor de zoekmachine elke laag minder belangrijk, wat ook de bedoeling is van dieper te gaan in laagjes als je een tekst maakt. De keywords van uw artikel of de essentie van het artikel moeten dus voorkomen in de H1- en H2-tags. Een veelvoorkomende SEO fout dit webdesigners wel eens maken is het gebruik van de H2 tag overslaan en meteen doorgaan naar de H3 en H4 tag. Dit heeft een negatieve invloed op de resultaten in Google. Controleer dit even als je dit niet weet van je site. 

Mogen wij jou een voorstel doen voor jouw zoekmachine optimalisatie? Betaalbaar en resultaatgericht?

Wil je Omzet behalen uit je online marketing?

Recente blog berichten