Salespagina

SalesPage

De salespagina is in tegenstelling tot wat veel mensen denken niet het winkelmandje of de kassa van een website, maar dit is namelijk de pagina waarop de klant besluit dat hij een product (of) of dienst wil kopen van de website. Een goede salespagina wordt gekenmerkt door een hoog conversie percentage. Dit is ook een pagina bij uitstek om mee te experimenteren. Dit kan je doen door gebruik te maken van een andere lay-out, tekst of beeld. Vergelijk verschillende manieren en vindt voor u zelf welke het beste werkt in uw persoonlijk geval. 

De meeste salespagina’s hebben een zeer duidelijk kenmerk gemeenschappelijk. Dit is de call-to-action button met ‘koop nu’, ‘direct afsluiten’ of ‘in winkelmandje’ erop. Dit is het doel van de volledige pagina. Voorzie de klant op de salespagina van alle nodige informatie van het product zodat de klant de pagina niet hoeft te verlaten om iets op te zoeken wat nog niet duidelijk is. 

Maak het de klant alsook zo gemakkelijk mogelijk om uw product te kopen, dit resulteert in een goede service en gemak. Zorg ervoor dat het design van je site ook goed werkt op een smartphone of tablet. Dit bereik je door een responsive webdesign of zelfs een mobile first design te gebruiken. Vergeet zeker niet zelf eens het hele koopproces te doorlopen, zo maak je meteen mee wat de klant mee moet maken wanneer deze beslist om een product of dienst van je af te nemen. Vraag desnoods eens de mening van andere mensen over je salespagina, misschien zien zij wel struikelblokken waar je voorheen geen aandacht voor had. 

Mogen wij jou een voorstel doen voor jouw zoekmachine optimalisatie? Betaalbaar en resultaatgericht?

Wil je Omzet behalen uit je online marketing?

Recente blog berichten