SEO in je nieuwe website offerte, waar let je op?

website
  1. Basis SEO

Om een goede SEO te kunnen verzorgen, moet je op elke pagina controle hebben over: 

Sitestructuur
Title en meta discription
Afbeeldingen en andere media
Content
Indexeerbare filteropties
Url(-opbouw)

Als je een nieuwe website laat ontwikkelen, vraag je dit best even aan de ontwikkelaar zodat er later geen extra kosten bij komen kijken.

  • Verschillende paginatype’s

Werk samen met de webdesigner goede template’s uit voor de verschillende paginatype’s. Denk daarbij bijvoorbeeld aan:

Homepagina
(Online marketing) landingspagina’s
Dienstenpagina’s
Productoverzichts- en -detailpagina’s
Blogartikels
FAQ (overzicht en individueel)
Over ons
−   Contact
3. Responsive Webdesign

De dag van vandaag is het zeker en vast nodig om na te denken over responsive webdesign. Responsive webdesign betekend dat de website automatisch zichzelf aanpast aan de grootte van het scherm waar deze wordt weergegeven. Denk maar aan tablets en smartphone’s. Steeds meer en meer bezoekers zullen uw website met deze hoogtechnologische toestellen willen bezoeken en ook zij willen een goedwerkende website verkrijgen. Tevens geeft een responsive design ook betere rankings in de zoekmachines. Denk aan het volgende:

100% responsive
Vingervriendelijke navigering
Specifieke CTA
−   Specifieke checkout
4. Content Managing System

Het gebruik van een CMS is zeker en vast aan te raden voor de rankings in zoekmachines. Deze content managing systemen worden doorgaans continue verbeterd en krijgen steeds updates om up to date te blijven. Voorbeelden van degelijke CMS’en zijn WordPress, Magento, Drupal, Opencart, …

Wilt u weten welk CMS het best bij uw realisatie past. Praat er dan over met uw webdesigner, hij zal u de voor- en nadelen van de verschillende kunnen opsommen. 

  • Hosting door een specialist

Webdesigners zijn geen webhosters. Vaak zullen ze wel aanbieden om dit te doen, maar toch heeft een hostpartij vaak vele voordelen. Zo zullen ze u merendeels kunnen voorzien van een snellere hosting en een betere toegankelijkheid en laadtijd. Er zijn hostingpartijen die gespecialiseerd zijn in het hosten van een bepaalde CMS.

  • Laadsnelheid

Vergeet in de offerte zeker en vast niet de laadsnelheid van uw website op te nemen. Misschien maakt het uzelf niet zo veel uit of een website 3 seconden duurt om te laden, maar voor bijvoorbeeld Google of uw bezoekers maakt dit wel uit. Google zal de quality score voor een trage website verminderen waardoor dit de ranking kan beïnvloeden. De conversie van bezoekers zal ook verminderen omdat mensen geen tijd hebben om te wachten op een website. Neem in je offerte een laadsnelheid van <1 seconde op. 

  • Toekomstgericht.

Als laatste is het belangrijk om samen met je webdesigner te overleggen over de allernieuwste ontwikkelingen. Enkele vragen die u kan stellen: − Wat is de nieuwe trend waar onze website niet zonder kan?

        −       HTML5 volgens de W3C-standaarden?

        −       Retina beeldschermafbeeldingen?

Plan een Advies sessie met een van onze Specialisten

Recente blog berichten