SEO in je nieuwe website offerte, waar let je op?
- Basis SEO
Om een goede SEO te kunnen verzorgen, moet je op elke pagina controle hebben over:
− | Sitestructuur |
− | Title en meta discription |
− | Afbeeldingen en andere media |
− | Content |
− | Indexeerbare filteropties |
− | Url(-opbouw) |
Als je een nieuwe website laat ontwikkelen, vraag je dit best even aan de ontwikkelaar zodat er later geen extra kosten bij komen kijken.
- Verschillende paginatype’s
Werk samen met de webdesigner goede template’s uit voor de verschillende paginatype’s. Denk daarbij bijvoorbeeld aan:
− | Homepagina |
− | (Online marketing) landingspagina’s |
− | Dienstenpagina’s |
− | Productoverzichts- en -detailpagina’s |
− | Blogartikels |
− | FAQ (overzicht en individueel) |
− | Over ons |
− | Contact |
3. | Responsive Webdesign |
De dag van vandaag is het zeker en vast nodig om na te denken over responsive webdesign. Responsive webdesign betekend dat de website automatisch zichzelf aanpast aan de grootte van het scherm waar deze wordt weergegeven. Denk maar aan tablets en smartphone’s. Steeds meer en meer bezoekers zullen uw website met deze hoogtechnologische toestellen willen bezoeken en ook zij willen een goedwerkende website verkrijgen. Tevens geeft een responsive design ook betere rankings in de zoekmachines. Denk aan het volgende:
− | 100% responsive |
− | Vingervriendelijke navigering |
− | Specifieke CTA |
− | Specifieke checkout |
4. | Content Managing System |
Het gebruik van een CMS is zeker en vast aan te raden voor de rankings in zoekmachines. Deze content managing systemen worden doorgaans continue verbeterd en krijgen steeds updates om up to date te blijven. Voorbeelden van degelijke CMS’en zijn WordPress, Magento, Drupal, Opencart, …
Wilt u weten welk CMS het best bij uw realisatie past. Praat er dan over met uw webdesigner, hij zal u de voor- en nadelen van de verschillende kunnen opsommen.
- Hosting door een specialist
Webdesigners zijn geen webhosters. Vaak zullen ze wel aanbieden om dit te doen, maar toch heeft een hostpartij vaak vele voordelen. Zo zullen ze u merendeels kunnen voorzien van een snellere hosting en een betere toegankelijkheid en laadtijd. Er zijn hostingpartijen die gespecialiseerd zijn in het hosten van een bepaalde CMS.
- Laadsnelheid
Vergeet in de offerte zeker en vast niet de laadsnelheid van uw website op te nemen. Misschien maakt het uzelf niet zo veel uit of een website 3 seconden duurt om te laden, maar voor bijvoorbeeld Google of uw bezoekers maakt dit wel uit. Google zal de quality score voor een trage website verminderen waardoor dit de ranking kan beïnvloeden. De conversie van bezoekers zal ook verminderen omdat mensen geen tijd hebben om te wachten op een website. Neem in je offerte een laadsnelheid van <1 seconde op.
- Toekomstgericht.
Als laatste is het belangrijk om samen met je webdesigner te overleggen over de allernieuwste ontwikkelingen. Enkele vragen die u kan stellen: − Wat is de nieuwe trend waar onze website niet zonder kan?
− HTML5 volgens de W3C-standaarden?
− Retina beeldschermafbeeldingen?
Mogen wij jou een voorstel doen voor jouw zoekmachine optimalisatie? Betaalbaar en resultaatgericht?
Wil je Omzet behalen uit je online marketing?
Dami Marketing
Online marketing diensten
SEO-diensten
Linkbuilding uitbesteden
Zoekmachine optimalisatie
WordPress-diensten
Nieuwe webshop
Nieuwe website
WordPress-onderhoud
SEO
Dami Marketing
0642067798
info@damimarketing.nl
Online marketing diensten
SEO-diensten
Linkbuilding uitbesteden
Zoekmachine optimalisatie
WordPress-diensten
Nieuwe webshop
Nieuwe website
WordPress-onderhoud
SEO