SEO (Search Engine Optimization)

seo optimalisatie

SEO of zoekmachine optimalisatie omvat alle activiteiten bedoeld om uw website beter gevonden te laten worden door de online zoekmachines. De belangrijkste zoekmachine in Nederland en België is nog altijd Google. 

Deze activiteiten zijn specifiek gericht op het zo hoog mogelijk geraken met uw website in de zoekresultaten van de zoekmachine alsook in het zoveel mogelijk voorkomen op verschillende termen. Zodoende krijgt de website meer bezoekers vanuit de zoekmachines waardoor de conversie parallel zal verhogen. 

SEO Factoren

Tal van SEO factoren zijn van invvloed op uw ranking in de zoekmachines, wij geven u de voornaamste:

De content en SEO structuur
Leesbaarheid en techniek van uw website
Externe links, of backlinks
Sociale populariteit van uw website
Actualiteit van uw website
Google Rankbrain

Wat is SEO niet?

Enkele jaren geleden was het zeer handig om zoekwoorden zeer veel te gebruiken om een betere ranking te halen in de zoekmachine. Hierdoor was het mogelijk om Google voor de gek te houden en zodoende een goede ranking te behalen op dit keyword. Google vond dit niet kunnen en wou zijn gebruikers helpen naar kwalitatieve content. Zo hebben ze een update aan hun systeem uitgevoerd waardoor kwalitatieve content beter beloont wordt en waardoor de zoekmachine nu ook zelf synoniemen ontdekt. Het overdadig herhalen van keywords wordt nu ook bestraft door de zoekmachine.

Zorg er tegenwoordig voor dat je website echt gaat over het onderwerp wat je aanbiedt, zorg ervoor dat de titels en metadata overeenkomen met de inhoud en dat er genoeg relevante uitleg en tekst op de pagina terug te vinden is. Dit zorgt ervoor dat je via de zoekmachine gevonden wordt op de diensten die je echt levert. Zo nemen partners en eventuele nieuwsgierigen ook graag een link naar uw website. Uw SEO kun je goed opvolgen met Google Analytics en Google Webmastertools.

SEO checklist voor locale optimalisatie

Wanneer je bedrijf fysieke vestigingen heeft is local SEO belangrijk voor je. Als mensen je vaak in combinatie met een plaats of provincie zoeken heb je local SEO nodig. 

Een derde van de mobiele zoekopdrachten is lokaal georiënteerd volgens Google. Daarom is de vestigingspagina misschien wel een heel logische startpagina. In dit artikel geef ik u een checklist om meteen aan de slag te gaan met local SEO.

On site SEO is het eenvoudigst aan te pakken. Dit kan je namelijk zelf beheren en dit kan dikwijls veel beter. 

Content eisen op alle pagina’s

In principe is local SEO gewoon SEO in die zin dat je de pagina wilt focussen op een bepaald keyword. Ook als dit bijvoorbeeld “Restaurant Rotterdam” is. Content is daarin een heel belangrijke factor. 

De standaard SEO moet dus eerst en vooral goed zijn. Dit is een logische stap die toch vaak wordt vergeten.

Controle over de standaard SEO elementen (title, h1, tags, ..)
Controle over contentblokken
Keywords in titel, url, koppen, alt-tags, content, …
Controle over de openingstijden
Controle over de adresgegevens

Plan een Advies sessie met een van onze Specialisten

Recente blog berichten