SEO techniek

seo (4)

Eén van de drie grote SEO-pijlers is techniek. Ook voor local SEO. Het is bijvoorbeeld belangrijk om links te hebben naar de vestigingspagina’s. Een sitemap voor de vestigingspagina’s is ook aan te raden. Zo kun je nagaan of ze goed geïndexeerd worden. Een mobielvriendelijke site is ook nodig.

1 link in het hoofdmenu naar een overzichtspagina van alle vestigingen (of footer)
Bij minder dan 10 vestigingen links in het hoofdmenu naar individuele vestigingen
Op de vestigingspagina’s zelf links naar dichtbij gelegen vestigingen 
Store locater op de homepage
Store locater op relevante pagina’s
Mobielvriendelijke
Een aparte sitemap voor de vestigingen

Overzichtspagina alle vestigingen

Een pagina waarop alle individuele vestigingen te vinden zijn is de overzichtspagina. Dit is een zeer handig instrument voor uw bezoekers, maar draagt ook bij tot een goede SEO. Vanaf de overzichtspagina kan je namelijk linken naar de verschillende vestigingspagina’s. Met een Google Maps module maak je het nog gebruiksvriendelijker.  

        −       Google Maps module

        −       Links naar vestigingen

        −       Zoekfunctie

Individuele winkelpagina’s

De individuele vestigingspagina’s zijn voor de local SEO de belangrijkste pagina’s. Deze pagina’s worden namelijk gebruikt als landingspagina’s. Geef hier de prioriteit aan binnen je optimalisatie. 

Belangrijke kenmerken van de individuele vestigingspagina’s zijn je adres- en contactgegevens en openingstijden. Met de Google Maps modulte bied je bezoekers een eenvoudige manier om de weg naar u te vinden. Een eventuele routebeschrijving zorgt voor extra content.

Laat bijvoorbeeld de vestigingsmanagers zelf een stukje over hun vestiging vertellen om deze pagina’s te voorzien van content. Zo heeft deze content een persoonlijk gevoel. Vergeet de focus op de keywords niet. 

Wek op de landingspagina’s het nodige vertrouwen op bij je klanten. Het is namelijk de landingspagina van vele potentiële klanten. Zorg voor een call to action. Je kunt de pagina aanvullen met foto’s van de binnen- en buitenkant van de vestiging en bijvoorbeeld het echte personeel van deze vestiging. Via Google Streetview kun je via 360-graden foto’s binnenkijken in vestigingen. 

Vergeet zeker en vooral niet om deze pagina’s te optimaliseren voor mobiel gebruik. 

Adresgegevens
Openingstijden
Klikbaar telefoonnummer (mobiel)
Routebeschrijving naar uw vestiging
Google Maps module
Call to action (vb: bel me terug of contactformulier)
Foto’s van de vestigingen
Foto’s van het echt personeel (geen stockfoto’s)
360-graden foto’s interieur
Reviews of testimonials
Sociale media van die vestiging (Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, …)
Ruimte voor specifieke vestigingsberichten
Cases
Mobielvriendelijk

Structured Data

Door content te markeren met microdata ontstaat structured data. Doordat de content op deze manier verrijkt is, kunnen zoekmachines uw content beter verwerken en zogenaamde rich snippets aanmaken. Dit zijn zoekresultaten met uitgelichte onderdelen van de pagina. 

Een goed voorbeeld is de review score van een product of bedrijf. Door middel van sterren kan een score worden weergegeven in de natuurlijke zoekopdrachten. Dit trekt meer aandacht. Aanbevelingen van anderen zijn tevens een belangrijke factor in het beslissingsproces van uw consumenten. 

Op de website schema.org kun je de juiste markup vinden om Google structured data toe te passen. Hou hier ook rekening met de richtlijnen van Google.

Openingstijden
Adresgegevens
Telefoonnummer
Gemiddelde beoordeling via Google Mijn Bedrijf
Individuele reviews via Google Mijn Bedrijf 
e-mailadres
Events
Awards

Plan een Advies sessie met een van onze Specialisten

Recente blog berichten