Succesvolle content marketing met een grote groep schrijvers

ContentSchrijver

Zonder te verdrinken in een zee van content is het inzetten van veel schrijvers een goed idee. Dit kan door fans te laten schrijven over het product. Dit leidt tot veel social post met meer naamsbekendheid. Dit succesverhaal begint al met het zoeken van de juiste influencers. Deze gaan de content marketingcampagne beïnvloeden. Hier hoort een grote achterban bij. Actief online interactie zoeken is een goede manier. Vertrouw hierbij op de kracht van de influencer. Deze zetten een campagne op geheel eigen wijze op. Je ziet verschil tussen de influencers onderling, en dat is goed. Het komt natuurlijk er over.

De controle over content loslaten

Met zoveel contentmakers is het belangrijk om de controle los te laten. Toch betekent dit niet dat ze zomaar wat moeten of kunnen doen. Een heldere briefing kan ze door het proces heenleiden. Vermeld hierin wat de bedoeling is en dat je hiernaartoe wilt werken. Veel geven leidt tot veel terugkrijgen. Durf de contentschrijver iets te bieden, waardoor hij aan de slag gaat voor jouw bedrijf. Enthousiaste deelnemers zijn belangrijk. Verbind alle content zorgvuldig met elkaar. Dit vergroot de impact van de campagne. Neem tips en opbouwende kritiek altijd serieus. Dit leidt in de toekomst tot nog betere resultaten.

Content marketing in de zorg inzetten

Vaak wordt gedacht dat contentmarketing in de zorg niet nodig is. De patiënten komen toch wel naar de zorginstelling toe. De laatste jaren verandert er veel in de zorg. Hierdoor wordt de concurrentie groter. Het inzetten van content marketing wordt onmisbaar. Dit begint bij het bepalen van het juiste thema. Dit wordt afgezet tegen de informatiebehoefte en wensen van de consumenten. Het kan hierbij bijvoorbeeld gaan om de soort behandelingen, gastvrijheid of nazorg. De patiënt wil weten of behandelingen ook effectief zijn. Onderbouwen met cijfers vergroot de betrouwbaarheid. Het gaat hierbij met name om behandelingen die elders in de wereld effectief bewezen zijn. Patiënten willen nu eenmaal zekerheid.

Biedt niet teveel informatie aan

Belangrijk bij het inzetten van content marketing in de zorg is de hoeveelheid informatie. Wanneer een ziekenhuis 25 specialismen heeft, dan heeft het geen zin om deze alle 25 te vermelden. Beter is het om je te richten op drie of vier specialismen en deze uitgebreid in de spotlight te zetten. Breng zelf het laatste nieuws naar buiten en wacht niet af of journalisten dit doen. Veel volgers op social media zorgen voor het delen van content. Geef bij content dan ook de mogelijkheid om het bericht te delen of het bedrijf te volgen. Deelknoppen verhogen dit doel.

Plan een Advies sessie met een van onze Specialisten

Recente blog berichten